älskling hör på

Det är konstigt hur så mycket saker i livet går i perioder. Det finns perioder för allting. Perioder då man äter speciell frukost, då man umgås med särskilda människor, när man tränar extra mycket, tycker om att se på en speciell tvserie, perioder då man läser mycket, perioder när man är glad, trött, ledsen, kreativ och så vidare. Jag har perioder hela tiden och de löser av varandra innan man knappt hinner blinka. De bara bleknar ut sakta men säkert och helt plötsligt är man inne i nästa period.

Just nu är jag inne i en period när mitt huvud är fullt och tomt. Jag har så mycket tankar men alla tankar är.. jag tror att korta är det bästa ordet för dem? Mina tankar är korta. En tanke på kanske fem-sex ord snurrar runt men den går inte att fånga upp, inte att skriva ner och inte att utveckla. Sedan kommer en ny tanke på ännu färre ord och den kommer jag inte ens ihåg efter att jag har tänkt den.

Jag undrar vad det kan vara för en konstig period jag är inne i då. Det är inte alls så att jag har tappat lusten att skriva, jag vill skriva hela tiden och varje dag men jag har inget att skriva om. För det jag brukar skriva om är ju sånt jag tänker på och funderar över och nu när jag inte riktigt kan fånga tankarna så blir det bara något kort, en sångtext, ett citat eller en bild. För det är allt jag kan plocka ut ur min huvud just nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0