I believe in a fairytale

Jag. Vill. Verkligen. Inte. Plugga.  Har aldrig varit så här omotiverad. Går inte att ta tag i något kvar. Bara fyra månader kvar nu, fyra ynkliga månader, det måste jag klara av. Skulle vilja kunna stanna tiden lite, frysa allting så att jag var den enda som var levande. Minns att det fanns något tvprogram om en liten kille som kunde göra så när ajg var yngre. Han var alltid försenad på mornarna och sen hade han en klocka av något slag som han kunde trycka på så stannade hela världen av och han kunde göra sig iordning i sin egen takt. Åh vad jag önskade att jag hade den klockan när jag var liten, och vad jag önskar att jag hade den klockan nu. Kunna sova ikapp lite, plugga ikapp, träna ikapp, äta ikapp och andas ikapp. Vill inte ligga efter. Det känns som att hela min tankeverksamhet ligger efter.

Känner att jag är lite insnöad på filmer och böcker. Alltså, jag tror ju inte egentligen att allt sånt är sant men vissa saker kan jag bara inte låta bli att hoppas på att de ska vara äkta. De är ju så väl "dolda", det beskrivs så noggrant varför människor inte upptäcker dem så jag måste bara tro att de finns där, och jag måste hoppas på att jag en dag kommer upptäcka att det faktiskt är sant.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0