another year has come and gone

Jag är visst lite konservativ, men frågorna får ju i alla fall nya svar varje år och jag tycker om den här listan.

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Yes!! Jag var utomlands med bara kompisar och jag piercade tungan!

Höll du några av dina nyårslöften?
Neej.. jag tror faktiskt inte det. Kanske ett

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Nope, ingen jag vet

Dog någon som stod dig nära?
Farmor..

Vilka länder besökte du?
USA, New York, med pappa, Gustav och Nico.
Spanien, Madrid, med Frida (och Cicci).
Italien, Rimini, med Amanda, Jennifer och Kajsa
Indien, Norra Goa, med pappa, Gustav, Nico, Katrin och Charlott

Är det något du saknar år 2010 som du vill ha år 2011?
En egen lägenhet

Vilket datum från år 2010 kommer du alltid att minnas? 
5 juni, 10 juni, 11 juni, 1 november

Vad var din största framgång 2010?
Klarat mig mer själv

Största misstaget?
Vet faktiskt inte.. har inte gjort några misstag som är värda att komma ihåg

Har du varit sjuk eller skadat dig?
Njääej, lite småförkylningar och sånt bara

Bästa köpet?
Åh! Mitt vackra glas som har gått sönder.. och min mysis som jar har på mig nu

Vad spenderade du mest pengar på?
Det är nog som vanligt, småsaker, loppisfynd och mat

Gjorde någon/någonting dig riktigt glad?
Ja, en speciell och såklart en hel del andra fina

Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2010?
Fix you - Coldplay
Waka waka (?) - Shakira

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Mer glad under slutet av året

Vad önskar du att du gjort mer?
Sjungit, visslat, vågat testa nya saker, stå på mig, pluggat, sparat pengar, badat, haft snöbollskrig, läst bra böcker, pysslat

Vad önskar du att du gjort mindre?
Brytt mig om personer som inte förtjänar det

Hur  tillbringade du julen?
Minijul och fika på café 60 med Jennifer och Amanda den 21a. Traditionellskinkprovning hos oss den 23e, julfrukost hos mamma, jullunch hos mormor och morfar och sedan ostkaka, julklappasutdelning och mys med Pappa, Nico, Gustav, Lina och Mattias den 24e. Jullunch hos Netas, julkväll, julklappar och julgodis med Mamma, Gustav, Nico och Cillan den 25e. Minijul, lussebullar och chai med Frida den 27e.

Blev du kär i år?
Det är nog en tolkningsfråga som jag inte vågar svara på..

Hur många one night stands?
Hm, ännu en tolkningsfråga? Inga om man räknar på riktigt.

Favoritprogram på TV?
Nej. I år har jag nog inte sett något vettigt program på TV:

Bästa boken du läste i år?
Älskar som alltid! Har läst hur många bra som helst men minns ingen bara för det. Camilla Läckbergs var bra, Marian Keys senaste som alltid. Två speciella var Stjärna för en Natt och En Flicka Som Kallas Alice !

Största musikaliska upptäckten?
Mjo, älskar samson med Alice Hagenbrant och en del låtar med Tove Styrke. Och såklart fix you med coldplay

Något du önskade dig och fick?
Chaipulver, ringar, fina foton, ett fotoalbum, ett kokboksställ, Blondinbellas bok, boxningshandskar, skrivböcker, martiniglas, nagellack, örhängen. Listan kan göras lång. Fast den fick jag fina sms också, och en del nya fina vänner, och sånna där saker som man inte säger rakt ut men ändå önskar.

Något du önskade dig och inte fick?
Det är det väl alltid, men ingenting speciellt

Vad gjorde du på din födelsedag 2010?
Fick som alltid frukost på sängen av min familj! Sedan fick jag skjuts till jobbet av pappa. Jobbade till fyra. Åkte till högdalen, handlade, mötte Frida och sedan åkte vi hem för att göra iordning mig och laga middag. Frida, Pelle, Linda, Jennifer, Amanda, Madde och Lisa kom på middag och jag fick en rätt intressant upplevelse. Efter middagen åkte vi in till stan för utgång, ditresan lär jag väl aldrig på glömma och inte heller min första beställning, en vatten. Vi mötte jobbet på en krog och sedan drog vi vidare och dansade till klockan fem! Åt en halv chicken Mcnuggets också, jesus, det hade jag nästan glömt!

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Ja

Hur skulle du beskriva din stil år 2010?
Åh, stilar ska inte beskrivas men okej. Converse, tights, strumpbyxor, slarviga toffsar, inget smink.

Vad fick dig att må bra?
Té, chai latte, födelsedagar, pyssel, uppskattning, fina vänner, nya vänner, resor, sommaren, nystädat, fotografier, kameran, bra böcker, fina sms, träning, fotboll. Ännu en lista som kan göras lång!

Vilken kändis var du mest sugen på?
Njä, kändisar är inte min grej

Vem saknade du?
Min ipod... Och samma som alltid?

De bästa nya människorna du träffade?
S, L, E, K och F


Kommentarer
Postat av: Jennifer

Snor dina frågor =p

2011-01-05 @ 12:06:09
URL: http://jenniferkatarina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0