is there any other way?

Hemma igen efter en fartfylld helg i Gävle. Bilresan upp var förjävlig med mörker och snö men trevligt bilsällskap förbättrade saker och ting. Väl framme, typ en timme efter alla andra (jag kanske körde aningen långsamt), fanns det té, kaffe, mackor och yoghurt att äta. Lagen berättades och de var inte alls toppade utan superjämna, ironi. Men vad som är ännu mer ironiskt är att det "dåliga laget" fick bättre slutresultat än de andra, trots att första machten startade med en förlust på 11-0. Yes vilket superlag!

Hursomhelst hade vi skitkul hela tiden och vi har verkligen grym stämning och världens bästa sammanhållning i vårt lag. Till och med vår tränare som tycker att vi är liiite för oseriösa och alldeles för snackiga säger att han hänger kvar med oss för att vi är ett sådant härligt gäng. Jag tycker om mitt lag. Vill inte sluta med fotbollen. Jag spelade fem matchen och gjorde till och med ett mål, satan vad länge sen det var alltså. Lördagskvällen slutade med ölhäng nere i receptionen och på söndagmorgon var alla halvdöda men den underbara frukostbuffén lättade upp saker och ting. Runt elva åkte vi till macken, köpte godis och begav oss hemåt.

Finfinfin helg. Fotboll är bra. Vänner är bra. Lag är bra. Känsla, det handlar om känsla för saker och ting.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0