soldier of fortune

Har fortfarande inte riktigt insett att det är sommarlov och att jag aldrig ska tillbaka till den där vanliga, trygga skolan igen. Har inte heller riktigt insett att många av de sakerna jag har tagit för givna hela mitt liv och sett som min vardag kanske inte längre kommer vara min vardag. Insåg igår kväll att matchen vi spelade igår, sista fotbollsmatchen innan sommaruppehållet, kan ha varit min sista med det här laget. Det känns... fel? Tomt? Sorgligt? Jag vet inte riktigt hur det känns, precis som med skolan. Fast från skolan är jag ju fri och det skapar självklart en viss lyckokänsla. Fotbollen är ju ett intresse och vänner som kommer att försvinna. Om jag nu flyttar.

Det finns så otroligt många anledningar till att inte flytta i höst. Men ibland kanske man måste ignorera att "inte-listan" är längre än "borde-listan" och hoppa på ett tåg som man kanske inte riktigt vågar. Jag har ju i alla fall en månad kvar innan jag ens vet någonting. Innan ett svårt beslut ens behöver fattas. Innan jag en vet om jag har ett svårt beslut att fatta, eller om det blir ett enkelt beslut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0