första advent och vuxenpoängens dag

Jag känner att idag är en sådan dag då vuxenpoängen bara regnar över mig. Efter en lång och välbehövd sovmorgon åt jag gröt med frysta bär till frukost och sedan bar det ut i höstrusket för att Gustav skulle lära mig att byta däck på bilen. Jag gjorde nästan allting själv, han visade hur man gjorde på det första däcket och sedan fick han hjälpa till när skruvarna eller muttrarna eller vad tusan det nu var satt alldeles för hårt. Och så tog han över och gjorde sista hjulet för att han tyckte det gick lite långsamt.. Själv tycker jag att jag var helt utomordentligt duktig!

Väl inne gjorde pappa iordning första adventsfika och vi tände ljus, åt lussebullar, pepparkakor med glasyr och drack kaffe/julmust. Efter en uppfriskande promenad kände jag att det var dags att samla lite fler vuxenpoäng så jag har suttit med Excel och sammanställt jobbtider, lön, skatt, semesterersättning och allt det där som är bra att hålla koll på. Det är faktiskt inte mördande tråkigt utan rätt stimulerande att få fixa och trixa lite.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0