it's all about the money

Hade hoppats på att få lite jobb idag men så blev det inte. Ska istället ägna dagen åt något meningsfullt hade jag tänkt. Problemet är bara att jag inte kan komma på vad som är meningsfullt. Jag ska i alla fall ta tag i att ringa runt till lite olika förskolor och ge dem mitt nummer eftersom de har fel - det kan ju bara leda till att jag får mer jobb.

Pengarna bara rinner iväg och jag börjar nästan gråta när jag tittar på mitt kontoutdrag. Frågan är om någon resa ens är ett alternativ såvida jag inte får jobba lite mer. Har vidtagit en drastisk åtgärd idag. Överförde alla pengar utom 350 kronor till mitt sparkonto. På så sätt KAN jag ju inte köpa någonting. Och så måste jag sluta äta ute hela tiden. Även om det är trevligt och sällskapligt och allt vad det nu kan vara. Har man inget jobb kan man inte spendera 2000 i månaden. Det gäller väl att kunna prioritera sina utgifter - något jag aldrig riktigt har behövt bry mig om...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0