complications

Älskar att cirkus ungefär en sådär 90 % av alla mina femenina "vänner" på facebook uppdaterar tio gånger dagligen om vad de ätit, tränat eller gått ned i vikt. Är så himmelskt trött på att se och höra allas jäkla vikt- och utseendefixeringsproblem att jag skulle kunna tänka mig att ta bort facebook enbart på grund av det...

Som om livet inte är värt något mer, som om dagarna inte innehåller något mer intressant, som att alla fortfarande vore femåringar vars högsta önskan är att bli bekräftade och uppmärksammade av omgivningen. Som att man inte kan vara nöjd över sig själv och sina egna prestationer om man inte får minst femton "likes" på facebook och hör sju kommentarer om dagen om att "du är ju inte tjock, jag önskar att jag hade din kropp!"

Aaaaaaaaaaaah. Som jag läste någonstans idag, "life is not complicated, people are."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0