Tick tock, this is a clock

Det går lite upp och ner såhär i början av det nya men ändå gamla. Det känns så skönt att äntligen vara tillbaka i lite rutiner och få ordningen på tillvaron igen. Och jag tycker ju så mycket om hösten. Även om jag saknat den där riktiga sommarvärmen under min semester och fastän jag blir överlycklig varje dag jag kan gå i shorts och "sista minuten-sola" på jobbet så kan jag inte annat än längta till den riktiga hösten. Om någon frågar vilken min favoritårstid är blir alltid svaret sommar, men på något sätt ligger hösten egentligen närmare mitt hjärta. Älskar övergången från sensommar till höst. Det vackraste som finns är höstens alla färger, ett skimmer av guld, rött, orange, brunt, lila, grönt, djupblå och tusen andra nyanser.

Det känns så tryggt, så lugnt och så mysigt att få krypa in i halsdukar och sockor, att ta långa promenader när solen värmer utan att man svettas och att höra regnet Notion fönstret när man gömmer sig under en filt och äter nybakade kanelbullar och dricker mjölk. Jag längtar tills jag kan använda alla mina koftor och tröjor och tights. Det är nog på hösten jag lever, trots att sommaren har sina stunder den med.

Trött men glad idag i alla fall. Heldag på jobbet, träning och sova tidigt ikväll för imorgon öppnar jag. Pusspånäsan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0