det är dags för fredagsmys

Har varit en lång vecka hittills med nästan fyrtiofem timmars jobb och mycket omvälvande händelser. Idag har varit en behaglig dag i alla fall och den runades av med ett lönebesked jag känner att jag gjort mig väl förtjänt av! Huvudet går för en gång skull inte på högvarv utan tankarna simmar omkring rätt lugn, känner mig faktiskt ovanligt lugn och trygg.

Förbereder avslutet för denna dag; middag med hemmagjorda vitlöksbröd samt grönsaksdip och sedan lite fredagsmysstämning med chips, popcorn, choklad, cola och antagligen lite tv-tittande. Skrivblock och penna finns nära till hands och senaste numret av Vecko Revyn damp ned i min brevlåda igår. En nyinköpt bok ligger och väntar på att bli läst och det finns ingenting som jagar mig, inga måsten, inga borden, inga krav utifrån och inga krav från mig själv. Friheten är relativt självvald och lugnet som aldrig tycks vilja infinna sig nuför tiden är faktiskt här. Jag undrar om det beror på att jag äntligen fått prata ut lite eller om det bara är en sådan dag just idag. Bestämmer mig för att inte fortsätta fundera på det utan ägna kvällen åt det som jag har tänkt mig. Då blir det nog en lyckad kväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0