det är de där små glädjeämnena nu igen

Fina fina februaridag. Planen för dagen var att handla i högdalen och sedan ha pysseldag. Vaknade med magont och låg i sängen utan att kunna resa mig i två timmar. Två ipren och två timmar senare var jag tillbaka och redo för att handla men ibland gäller det att kunna vara lite flexibel. Gick ut med en tunn jacka, halsduk och solglasögon och insåg att endast en kvarts promenad inte är tillåtet en sådan fin dag som denna. Blev en runda på lite drygt en timme med solljus i ögonen och musik i öronen. Överallt barn som åker pulka, par i olika åldrar som är ute på promenad och människor ler och är allmänt glada tack vare det fina vädret.

Hur mörkt och dystert det än är under vinter halvåret i Sverige, hur kalla och blöta och regninga somrarna än kan te sig, hur dystert allting än kan verka i Sverige så skulle jag aldrig aldrig aldrig flytta härifrån och byta ut det här mot sol och värme året om, eller något annat som alla alltid verkar vilja. Så länge jag får klaga lite grann på de där dystra dagarna och så länge jag får njuta av de här underbara dagarna så är jag här för att stanna.

Utomhusluft ger mig sådan inspiration och lust till att leva. Jag vill göra och skapa och förändra. Varje gång jag är ute och promenerar får jag en aning mer livslust och en liten gnista väcks inom mig. Det kunde inte vara bättre.

Kommentarer
Postat av: Du kan ta och pallra dig hit !!

Obruni betyder "en person som ar vit" och varje gang jag gar ut pa promenad ropar alla alltid Obruni! Obruni! , how are you? och where are you going? :p

2012-02-12 @ 16:10:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0