friday I'm in love

Det här har varit en dag full av vändningar. Var så trött när klockan ringde klockan halv sex imorse att jag kände mig alldeles sjuk, hela huvudet snurrade och ögonen gick knappt att öppna. Efter trettio minuter på jobbet kändes allt mycket bättre, vilket antagligen berodde på tre koppar svart kaffe. Sedan fick jag ett glädjebesked - har fått fast anställning till och med sista juni nu! Dagen rullade på och jag fick sluta redan klockan ett. Promenerade lite i solskenet och var allmänt lycklig och glad. Kom fram och fortsatte vara gladglad. Pratade och efter ungefär tjugo minuter var jag mycket mindre glad. Så lite glad att jag till och med grät. Gick därifrån lite smått undrande, kunde inte avgöra om det hela var lyckat eller inte när jag grät. Resten av kvällen har tårarna kommit fram då och då, vet inte varför, jag får bara gråtattacker lite nu och då.

Köpte en chai och åkte vidare mot Liljeholmen för att åka lite skridskor. Det var fint med solljus, glittrande snö och blank is. Åkte några varv och skulle tippa på att det blev omkring en mil sammanlagt. Antar att mina vader, lår och framförallt rumpa kommer vara heldöda igår men det var det helt klart värt! Jag behövde den timmen för att tänka över den föregående timmen. Nu känns det som att jag har mycket framför mig men samtidigt känns det lite ljusare, lite bättre, lite mer tro på allting och på mig själv. Även fast jag känt mig gråtfärdig hela dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0