Om att bli vuxen

Det känns verkligen som att jag har haft fullt upp på riktigt denna vecka, inte bara att dagarna har passerat utan att jag hunnit göra någonting. I måndags hade jag lurat iväg Nico till mamma för att kunna möblera om på hennes rum som alla hjärtans dag present. Sedan ägnade jag även ett par timmar till att pyssla ihop små hjärtformade "fickor" att lägga kort i till mamma, pappa, Gustav och Nico. I tisdags var det kärleksmys och stängning på jobbet, lite fika efter middagen, hockey hela kvällen och bums i säng. Igår följde jag med pappa för att handla alldeles för mycket grönsaker och ägnade sedan kvällen åt att göra iordning matlådor för att kunna ta med lunch till jobbet. Känner att mitt sötsug har ökat lite på sistone och tänkte att om jag äter lite bättre mat på dagarna så slipper jag gå runt och vara hungrig jämt och då kanske det går lite lättare att undvika alla sötsaker som hoppar in i munnen på mig annars.

Idag var första morgonen på i princip tre månader som jag hann med en riktig frukost innan jag började jobba. Det kändes bra. Mesta delen av dagen har sedan ägnats åt möten men jag har hunnit gosa lite med mina gullungar också. Väl hemma har jag suttit och kollat runt på lite olika utbildningar. Det känns helthelt omöjligt att komma in på det jag vill men jag antar att jag måste göra som Gustav säger.. Råplugga inför högskoleprovet, inte så kul men jag hoppas att det kommer att löna sig, om jag nu gör det.

Ibland känns det som att energin finns i överflöd och idag är en sådan dag. Då gäller det att passa på och utnyttja den också! Tjingeling.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0