what about it

Tänkte att jag skulle låta bli att ligga på spikmattan igår för att jag var så trött men det hela slutade med att jag låg vaken och stirrade i taket från kvart över nio till klockan elva. Då var jag så rastlös i hela kroppen att jag var tvungen att hämta mattan i alla fall. Blev tjugo minuter och sedan somnade jag som en stock och sov till klockan sju imorse, då jag vaknade med solljus i ögonen och fick för mig att jag var försenad för att det var så ljust ute. Fick somna om och sova en timme till innan det var dags för jobb. Endast fyra barn där på grund av sportlov + sjukdom, en lugn dag med andra ord. Funderar på det där med sömnen, om det bara var en ren tillfällighet att jag inte somnade igår, om det berodde på att jag faktiskt blir lugn av att ligga på spikmattan eller att det var en sådan där placebo-effekt, alltså att jag trodde att jag inte skulle kunna somna eftersom jag skippade mattan. Undra kan man ju göra som sagt, men inte blir man mycket klokare av det.

Just nu sitter jag i soffan och dör av hunger samtidigt som jag velar om jag ska följa med ut ikväll och fira Isabell som fyller tjugoett idag, eller om jag ska stanna hemma och sova tidigt eftersom jag ska upp halv åtta imorgon och jobbar enda till halv sex. Det lutar dock åt att jag följer med ut, har inte varit ute sen 14 januari, nästan en och en halv månad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0