jag kan när jag vill, problemet är att jag oftast inte vill

Har haft en sådan där dag då jag verkligen tar tag i saker, sätter gång med projekt och får påbörjade saker avklarade. Startade dagen med en promenad, köpte jordgubbar och bananer att ha i min frukostyoghurt när jag kom hem. Sedan kom mamsen på besök och vi satt på verandan (som jag stor-/grovstädade igår kväll) och drack kaffe med bullar och kakor. Vi pratade om framtiden och dåtiden och sådant där vi brukar prata om. Sedan skulle hon låna pappas dator och då passade jag på att göra nödvändigheter så som att kolla upp utbildningar, jobb och alla de där sakerna som är bra att ta reda på om man vill göra något någongång.
 
När det var fixat hade jag ju som sagt var den där elden tänd inom mig, så plockade fram mitt fotoalbum, eller min gladbok som det ska bli, och satte igång med det som skulle ha varit förra sommarens projekt. Klippte, klistrade och skrev lite texter och kollade även bilder på datorn som jag ska skicka in och få utskrivna åt mig! Därefter ägnade jag ungefär en halvtimme åt att skriva brev, fyra sidor långt blev det och nu på kvällen har jag varit ute och sprungit, för andra gången denna vecka. Min app säger att jag sprang dryga 13 km på 43 minuter men jag måste vara lite pessimistisk och inte lita på den. Eller så är jag bara realistisk eftersom jag vet att jag inte har SÅ bra kondis. Sprang snarare omkring 7-8 kilometer skulle jag tro men jag är nöjd med det med.
 
Nu ska jag äta alvedon så att jag kan sova inatt, ska ta en snabbdusch och sedan fixa fötterna lite så att jag är fit for fight in för jobb imorgon igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0