vid vägen längs bäcken som sakta ledde hem

Har känt mig ovanligt rastlös idag vilket har resulterat i att jag inte fått någonting - varken vettigt eller ovettigt - gjort i princip. Jag solade och fick som sagt var prickar över halva mig, sen upptäckte jag även att min hemska solbränna efter sandalerna på fötterna inte riktigt jämnats ut utan snarare gått från vit-brun till röd-brun, alltså ser man fortfarande trekantsmönster över mina tår.

När jag inte solade låg jag på köksgolvet för att bli lite lugn, jag kan inte riktigt komma på vad det är men jag har alltid blivit lugn av att ligga på golv, badrums-, vardagsrums- och köksgolvet är de som fungerar allra bäst. Det blir på något sätt tryggt när jag kan ligga på ett svalt, hårt underlag, känns stabilt ungefär.

Sedan skulle jag gå ut på en promenad och handla middag på vägen hem. Promenaden var helt förträfflig men affärsbesöket förstörde lugnet eftersom jag i kassakön upptäckte att mitt betalkort var försvunnet och jag hann nästan börja hyperventilera och gråta innan jag halvvägs hemma kom på att jag lämnat det i kortläsaren eftersom jag betalat räkningar på datorn imorse.

Kvällen blev lite lugnare igen och jag åt middag på balkongen, har läst både blogg och bok sedan klockan sju ungefär och nu funderar jag som vanligt över de där konstiga, men kanske inte helt ovanliga, frågorna som snurrar i mitt huvud. Någon dag kommer de kanske få ett svar, eller också förblir de ett av universums olösta mysterium.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0