I lilla landet lagom är bäst

Vaknar, är trött. Åker buss, mår illa. Jobbar, blir tokig. Promenerar hem, är arg. Kommer hem, somnar. Ska träna, orkar inte röra mig. Kommer hem, är trött. Sover sover och sover och vaknar lika jävla trött igen.

Snacka om att bo i lilla landet lagom är bäst där alla idioter tänker på sig själva, där normalitet och gränser är grunden för att vara lycklig och där lycka innebär att ha ett åtta-till-fem-jobb och sedan komma hem till sitt fem-till-åtta-jobb med familj och hushålle.

Och ja, idag drar jag alla över en och samma jäkla kam för idag är jag inte på humör.

Hon kommer att gå in i väggen innan hon hinner fylla tjugoett, sa hon. Och så tyckte dom lite synd om mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0