Stillhet

Dricker te och mår bra, faktiskt. Är lugn och det känns bara helt stilla inuti mig för tillfället. En sån där känsla av rofylldhet som man måste uppleva själv för att kunna förstå och som man knappt kan fatta ändå. Det är bara tyst och stilla.

Ska hem och sova imorgon, få med mig spikmattan och lite andra nödvändiga saker. På fredag ska jag fika med mamma och sen hoppas jag av hela mitt hjärta att det äntligen blir höst. Höst som i sol och djupblå himmel. Höst som i orange, gula och rödbruna färger. Höst som i underbar kyla men varm sol. Höst som i tjocktröja och vantar men ingen jacka. Höst som i chokladmässan och kanelbullensdag.

Sån där mysig höst. Alltså. Septemberoktoberhöst.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0