fire in my heart

Påskhelgen var fin, den. Lite kringelkrångel med bilen och jag hävdade bestämt att jag skulle klippa mitt körkort på mitten när vi först var tvugna att skotta fram bilen direkt efter ett fyspass när mina ben skakade så att jag knappt kunde stå bara för att den ändå inte skulle gå att köra fram på grund av en decimeter tjock blank is under däcken. När vi sedan skulle ge oss av hade det förbannade bilbatteriet lagt av. Kan ju glädja mig med att jag inte klippte itu körkortet och att jag numera kan hantera startkablar. Samt att jag lyckades parkera volvon på första försöket utan att skrapa sidorna i grindstolparna.

Hur som. Det var komplikationerna men sedan var bara mysigt. Vi fikade två gånger om dagen, åkte pulka och blev genomblöta om fötterna, vi hade picknick på farstukvisten och vi solade fast det var en meter snö på marken. Sedan åkte vi hem från landet igen och kom till ett Stockholm där massvis med snö hade smält bort och vårvädret var precis lika härligt. Jag blev bjuden på middag och vin hos min fina vän och hennes föräldrar. Sedan blev det lite jobb igen och det har varit SÅ skönt att äntligen slippa frysa, att sanden i sandlådan går att använda och att barnen tycker att det är kul att leka ute igen. Det har varit SÅ lugnt med bara en halv barngrupp för att många har påskledigt och vi har myst på dagarna.

Idag slutade jag tre men kom inte hem förrän halv sex tack vare det fina vädret. Springturen gick det förstås åt skogen med men en långlång promenad, delvis med radio i öronen och delvis med en fin vän som sällskap, blev det istället. Och det var nog bättre det. Springa kan jag väl göra en annan dag lika gärna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0