Jag bara undrar hur blev du och jag vi ?

Ibland undrar jag verkligen hur det kan komma sig att vissa dagar känns jättebra medan man andra dagar helst vill dra täcket över huvudet och bo kvar i sängen. Beror det på hur man har sovit? Hänger det på drömmarna? Spelar det någon roll vad man tänker på innan man somnar på kvällen? Är det inställningen inför den kommande dagen som bestämmer?

Eller kan det vara allt på samma gång?

Eller är det något helt annat?

Jag lärde mig ju förra året att man ska försöka undvika "varför-frågorna" i livet eftersom de sällan har ett okomplicerat svar men jag kan ju inte låta bli att fundera. Igår kändes som en riktig skitdag och tisdagar i allmänhet brukar vara rätt deppiga men idag har allt känts bra. Eller är det bara jag som inbillar mig att dagen har varit bra eftersom jag nu på kvällen varit glad?

Eller kan det helt enkelt vara så att humöret gör lite som det vill vissa dagar och att man kan påverka det till viss grad men inte till hundra procent?
Jag undrar jag. Kanske får man alla de här svaren när man ligger på sin dödsbädd och ser livet passera o revy. Eller så får man aldrig några svar. Bara fler och fler frågor.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0