Leva livet, kom så ska vi leva

Idag har jag mått sämst i hela världen och hoppas att det inte betyder att jag är för gammal för att dricka några glas vin en lördagskväll. Är någon slags blandning av för mycket dricka, för lite sömn, för dålig mat och en förkylning som aldrig verkar släppa. Skulle jag tro. För inte har jag blivit så gammal att jag är bakfull i ett dygn av en flaska vin. Inte då. Absolut inte.

Igår var det vuxenfest för att fira Frida och hennes pappa som fyllde 20 respektive 50 år. Förra året. Men det firades med buller och bång och jag höll till och med tal. Ska dock inte ta på mig alltför stort ansvar för det talet eftersom vi var tre stycken och jag skakade av nervositet i en hel kvart innan. Kunde knappt hålla i vinglaset. Blev en lång kväll fast jag lyckades ta mig hem tidigt. Däckade lycklig och utmattad på cirka två sekunder.

Ångestdag och ibland känner jag mig som jordens mest elaka människa. Så egoistisk. Men jag kan inte leva för någon annan. Kan inte göra någon annan glad på bekostnad av min egen lycka. Jag vet det, jag har bara svårt att accepterade.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0