the story of 2012

Aningens sent då det gått en och en halv månad av det nya året. Men har man vare sig tillgång till en dator eller tillräckligt med tid och ork så får sådant här vänta ett litet tag. Nu är jag i alla fall redo att ta tag i min vanliga "nyårslista" och svara lite på frågor så att jag kan minnas vad jag gjorde under året.

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?

Det gör man nog alltid. Under 2012 flyttade jag hemifrån, och det gör man väl bara en gång för första gången, sedan besökte jag Thailand. Gjorde även min första tatuering och säkerligen något mer men tankegången står stilla just nu.

Höll du några av dina nyårslöften?
Det gjorde jag antagligen inte. Jag brukar vara dålig på det. Har tappat bort dem dessutom, så kan inte se efter.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Min kusin fick världens sötaste lilla prinskorv i december! Och en gammal klasskompis blev mamma..

Dog någon som stod dig nära?
Tack och lov inte. Dock en bekant..

Vilka länder besökte du?
Ett tag var jag lite rädd att jag för första gången på säkert tio år inte skulle ha åkt utomlands en enda gång.. men jag och Sara hittade tillslut vår efterlängtade resa till Thailand och drog i väg så sent som 27 december. Bättre sent än aldrig!

Är det något du saknar år 2012 som du vill ha år 2013?
Saknar och saknar. Jag önskar mig inga särskilda saker. Däremot önskar jag att jag kan göra en del saker som jag vet att jag klarar av men är alldeles för seg i starten för att börja med.

Vilket datum från år 2012 kommer du alltid att minnas? 

1 september, 27 december

Vad var din största framgång 2012?
Vilken förfärligt jobbig fråga. Jag tror faktiskt inte att jag har något bra svar på den. Möjligtvis att jag klarade av mer än jag trodde att jag kunde.

Största misstaget?
Att vara alldeles för rädd för att stå upp för mig själv och mina åsikter. Att jag gav upp.

Har du varit sjuk eller skadat dig?
Nej, det var ett friskt år!

Bästa köpet?
Har nog inte köpt något anmärkningsvärt direkt.. 

Vad spenderade du mest pengar på?
Resan till Thailand. Och säkert mat.. Köper alldeles för mycket mat.

Gjorde någon/någonting dig riktigt glad?
En hel del fina personer, lyckliga stunder och underbara resor.

Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2012?
En dröm - artist vet ej??
Där palmerna bor - Medina
Ju mer dom spottar - Kapten Röd

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Jag har varit alldeles upp och ner men det är nog precis som vanligt.

Vad önskar du att du gjort mer?
Tagit hand om och trott på mig själv.

Vad önskar du att du gjort mindre?
Gjort saker jag egentligen inte velat.

Hur  tillbringade du julen?
Dagen före jul var vi hos grannarna och provade julskinka tillsammans med mamma. På julaftonsmorgonen åt vi frukost åt vi julfrukost när det fortfarande var mörkt ute och sedan åkte vi till kusinerna för att träffa släkten. Kvällen firades med pappa och alla syskon. På juldagen var vi hos några andra kusiner och på annan dagen åt vi lunch tillsammans med pappa och en del av syskonskaran.

Blev du kär i år?
Nej.

Favoritprogram på TV?
Har tittat mer på TV i år en jag någonsin gjort, två nya favoriter har varit The Big Bang Theory och Grey's Anatomy

Bästa boken du läste i år?
Blev helt såld på Alla Själars Natt av Deborah Harkness. Försökte mig på nummer två i samma serie på engelska och den är precis lika bra men väldigt väldigt trögläst så har inte kommit särskilt långt.

Största musikaliska upptäckten?
Det har jag nog inte haft någon, faktiskt. Sara har fått mig att lyssna på massa dålig musik, däremot..

Något du önskade dig och fick?
En hel massa saker.

Något du önskade dig och inte fick?
Det är nog en hel massa saker där med.

Vad gjorde du på din födelsedag 2012?
Fyllde jag 20 i år? Är det ett ålderstecken när man inte längre kan minnas hur gammal man är? Tror fortfarande att jag är typ 17.. Jobbade i alla fall på dagen och på kvällen kom släkt och en del vänner på middag. Sedan var vi ute på Sommar.

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Det finns det nog alltid, men det ska man inte tänka på. Det jag inte gjorde förra året har jag ju kvar att göra i år eller i framtiden!

Hur skulle du beskriva din stil år 2012?
Ytterst tråkig då jeans är svinobekvämt på jobbet. Tights, långa linnen och stora tröjor. Allt för att det ska vara mysigt och bekvämt.

Vad fick dig att må bra?
Fina stunder, underbara vänner, god mat, roliga resor, härliga kvällar, trevliga arbetskollegor, världens bästa barn, bästa jobbet och alla årstider.

Vilken kändis var du mest sugen på?
Haha.. Vi har skrivit en hel lista. Men Ryan Gosling är nog storfavoriten. Och Gale, om man får säga en bokkaraktär.

Vem saknade du?
Frida när hon var i Asien i en halv evighet. Och andra vänner ute på vift.

De bästa nya människorna du träffade?
Räknas det om man träffat dem tidigare men börjat umgås först nu? Isåfall S.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0