here it's safe, here it's warm

Ibland undrar jag
hur allt gick till
vart du tog vägen
var alla försvinner
vem som bestämmer
varför människor är så själviska
hur man kan älska någon som inte finns
hur du mår
vem du är
vad du bryr dig om
vad du tänker på som ingen vet
vad du egentligen vill 
 
Och allra mest av allt vill jag bara veta. Jag vill ha alla svar i hela universum så att jag slipper undra, ligga sömnlös och grubbla, gråta med frågorna snurrande runt i huvudet.
 
Men å andra sidan finns det inget som säger att jag skulle bli lyckligare av att veta, av att slippa undra. Antagligen är det sådär som med äpplena i Edens Lustgård. När man väl fått information blir allt bara värre. Mer komplicerat. Och vad är det för liv egentligen, att veta och förstå allt som händer?
 
Det är nog en del av livet, lite av livets mening. Det här att inte veta något, menar jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0