well, at least I know who I am

Livet rullar på. Pengar rullar in. Pengar rullar ut. Tankar kommer och tankar går. På fredag får jag svar. På fredag vet jag lite mer om min framtid. På fredag ska jag avgöra någonting, som jag hoppas kommer att förändra allting. Jag hoppas och drömmer om att jag ska kunna fly. Fly från all skit i Stockholm, fly från alla dåliga minnen, alla personer som gör mig ledsen, alla platser som ger mig ont i magen. Samtidigt är det inte bara en flykt, tanken är väl att det ska bli en resa, en chans att upptäcka något nytt.

En slags nystart.
 
Och om jag flyr, lämnar, åker, så är det ju även de bra sakerna jag kommer att gå miste om. Jag kommer att sakna Stockholm, trots min hatkärlek till mycket här. Jag tror att man ibland bara måste bryta rakt av, för att inse vad som egentligen betyder något, för att kunna gå vidare. Ibland är det lättare att klippa banden när man har lite distans.
 
På fredag vet jag förhoppningsvis lite mer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0