en liten kärleksförklaring

Nu är det sommar igen. Sommaren är verkligen här på riktigt, sådär som jag längtat efter. Det är varmt hela dagen och hela kvällen och halva natten. Det är soliga barfota-dagar, det är regniga hoppa i vattenpöl-dagar och allra mest, allra bäst: det är snart semester! Och som sagt var, i år får jag ju inte jobba när jag vill, rättare sagt får jag endast jobba en vecka. Men jag försöker att låta bli att vara bitter, låter bli att ha ångest över pengarna för att istället kunna glädja mig åt att jag för första gången sedan jag fyllt 17 år så har jag ett helt jäkla sommarlov! Åtta långa veckors ledigt!

Jag ska inte ha ångest, vare sig över pengar eller över framtiden eller något annat fånigt. Oroa dig inte för morgondagen, i övermorgon är den över.

Så ska jag tänka.

Inte oroa mig alls.

De här åtta veckorna ska jag bara bara bara ha ledigt.

Jag ska läsa minst tjugo böcker. Jag ska sola. Jag ska bada. Jag ska dricka vin på uteservering. Jag vill ha picnic på en filt och jag vill umgås med mina fina. Jag vill bara vara ensam, bara vara. Sen vill jag cykla och springa tills benen värker. Jag vill gå långa promenader med solglasögon och en saftflaska. Jag vill få solblekt hår med saltvatten i. Jag vill ligga på gräsmattan och titta på molnen, på trädtopparna, på fåglarna. Jag vill åka till landet och till Norrala. Jag vill fika, gå på kalas och bara drömma.
 
Drömma, inte oroa sig. Drömma bra drömmar. Så det så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0