April, april, din dumma sill, jag kan lura dig vart jag vill

Det bästa med att ha en blogg är att man får vara precis hur egoistisk man vill och kan lägga upp en miljon bilder av sig själv bara för att man har tråkigt. Och det näst bästa med att ha en blogg är att man alltid kan roa sig med något så meningslöst som att uppdatera bilder på sig själv så fort man har tråkigt. Anledningen till min uttråkning just nu är att jag försöker läsa 606 sidor om sociala relationer, ojämlikhet, ledarskap, gruppdynamik och konflikthantering. Det är väldigt, väldigt intressant, det kan jag inte säga något emot. Men 606 sidor en söndagkväll klockan tio är lite väl tråkighetsframkallande. Jag kan inte riktigt behålla fokus så jag gör annat istället och skjuter upp det stackars skolarbetet till en annan dag istället. Så för att ha något att göra har jag letat upp olika aprilbilder på mig bara för att se hur olika (eller lika) åren sett ut, för trots att det skiljer sig sex år mellan första och sista bilden så känns allting som precis nyligen. Precis som det alltid gör med mitt liv.
.
Första bilden är från april 2009. Jag hade precis brutit nyckelbenet och
rörde mig lite väl begränsat. Det här var en fin vårdag och jag och Pelle
tog med oss varsin kamera för att ta fina vårbilder.
April 2010, andra året på gymnasiet. Det var varmt och vi satt ute hela
rasterna. Just här försökte jag högläsa för två komipsar men har ett
svagt minne av att det gick lite sisådär med det, tror att vi gjorde massa
annat istället.
April 2011 och allt alla tänkte på var studenten knappt två månader
fram. Sista månaderna i skolan med alla vänner, alla studentskivor
och nedräkningen till framtiden, ovissheten, det främmande livet.
April 2012 hade jag fullt upp med jobb, jag trivdes bra och bestämde
mig för att inte söka någon utbildning till hösten. Hängde runt i
hängselshorts och var rätt glad, om jag minns rätt.
April 2013 var vi i Norrala. Det var otroligt varmt, trots meterdjup snö,
och mamma tog bilden när vi satt och fikade på förstukvisten.
 
 
Och så allra sist, april 2014. April just nu. I Göteborg, påväg hem från
gymmet, solenskiner och våren börjar komma. Luften doftar av vår,
gräs, regn mot asfalt och längtan till sommaren är enorm.

Kram och kyss och söndagsgodnatt
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0