Grattis lilla mamma

Idag fyller min fina mamma år. Och här sitter jag, på kullerstenar i en stad 45 mil bort. Jag tror att det är första gången i mitt 21åriga liv som jag inte är med och firar mammas födelsedag. Jag var inte med och firade min pappas födelsedag heller, eller min lillasysters. Och jag kommer inte vara hemma på fredag och kunna fira min brors heller.

Det är konstigt hur något som är så långt bort kan kännas så nära och hur något som är flera veckor, månader till och med, kan kännas som alldeles nyligen. Men idag känns allting länge sen och långt bort. 45 mil känns mer som ett halvt varv runt jordklotet och jag har hemlängtan.

Just idag, just nu önskar jag att jag kunde få vara hemma. Få vara med. Få dricka kaffe och titta på presentöppning och ge mamma en riktig födelsedagskram istället för ett ynkligt blogginlägg. Just idag vill jag inget annat. Men det är tur att framtiden finns så att den där födelsedagskramen kan bli av, om än lite sent, sådär i slutet på maj någongång.

Grattis världens bästa mamma. Jag saknar dig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0