Fina Göteborg

Så sitter jag här igen, nästan exakt ett år sedan sist, och undrar hur det kommande året ska bli. Är inte riktigt lika nervös, har en lite större inblick i vad som väntar mig och framförallt så har jag ett års erfarenheter bakom mig. Ett år fyllt av studier, nya vänner, studenliv och andra händelser.

Det känns så bra att vara hemma igen, samtidigt som det känns så knäppt att kalla det här för hemma. För här finns ingenting av det som förut symboliserade hemma för mig. Min familj, mitt hus, mitt underbara rum, mitt fina Örby, alla jobb och platser jag kunde associera saker till. Ingenting av det finns här. Men istället har jag ett nytt hem, nya vänner, nya platser som jag älskar, nya favoritgator att vandra längs och nya personer som betyder sådär oerhört mycket.

Man kan visst skapa sig ett nytt hem, i en ny stad. Om man bara väljer rätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0