När man har flyttat alldeles för många gånger

Här om dagen insåg jag att jag har flyttat väldigt många gånger på senaste tiden. Fram till att jag var 20år hade jag inte flyttat en enda gång, jag växte upp och bodde kvar i exakt samma hus från 0 till 20 år. Därefter började det röras runt lite. Jag flyttade första gången hösten 2012. Sedan flyttade jag tillbaka hem våren 2013. Därefter flyttade jag ned till Göteborg hösten 2013, kan väl inte säga att jag bodde särskilt mycket i min lägenhet men jag hade i alla fall alla mina saker där. Våren 2014 flyttade jag igen. Sedan flyttade jag tillbaka till Stockholm under sommaren 2014, men tack och lov behövde jag inte flytta alla mina saker utan bara en resväska för tre månader. Hösten 2014 "flyttade" jag hem till Göteborg igen. Och våren 2015 flyttade jag till en ny lägenhet för jag vet inte vilken gång i ordning. Nu bor jag i alla fall där jag har bott de senaste elva månaderna och nu börjar det äntligen se ut som ett riktigt hem, men alla våra fina saker på fina små platser.

I hallen bor mina tjocktröjor i en vit byrå. Ovanpå byrån bor ungefär en
femtedel av alla mina smycken i små fina askar.
I hallen finns även en början till en fotovägg. Pappa tyckte att fotona
hade passerat sitt bäst före-datum och frågade om jag inte hade
några nytagna bilder av familjen. Men jag tycker om de gamla bilderna.
 
 
Vi har äntligen skaffat oss gardiner i köket! Och hyllan börjar sakta men säkert fyllas med vettiga saker
istället för lådor och kartonger.
 
I köket har vi plats för både blommor och kryddor, Som nu i och för
sig råkar vara döda, men på bilden var de fina och levande!
 
På en bänk i köket står äntligen min kaffebryggare (!) som jag har
saknat i cirka två och ett halvt år. Bredvid står kaffe, te och müssli.
 
I badrummet bor mina stenar som jag plockade på stranden i
Grekland i somras, tillsammans med ljus som matchar
duschdraperierna.
 
I vardagsrummet har vi också skaffat oss gardiner! Och förra veckan möblerade vi om så att en hylla
nu delar av köket och vardagsrummet.
 
I sovrummet har vi finfina blommiga lakan (det kanske är jag som har
valt att vi ska använda dem, men bara kanske) och över oss vakar
tre drömfångare och lite syskon (vilket även det kan vara mitt val,
men återigen bara kanske).
 
Sen var det slut på bilder. Men det kan hända att det kommer lite fler någon gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0